14 maj 2010

Lediga dagar

Nu har vi varit lediga torsdag och fredag, sovit till mellan 9-10 och även pojkarna har sovit så länge så det har varit gött med riktig sovmorgon.
Igår kom vi långt på panelsättningen på väggarna tänkte fortsätta idag så vi kunde börja med taket men idag har vi inte gjort Något i hallen =) vi har idag varit lata och bara tagit det lungt.
Här kommer en bild av hur långt vi kommit i hallen.


Trapphuset


Igår hade vi besök av våran kompis Linn trevligt, trevligt, lyckligast var nog Ludwig som fick någon att spela spel med när vi satt panel.

Detta är ett kort på vad de byggde


Här har vi Ludwig och Linn.


Sen igår kväll kom Linn tillbaka och även Pontuz kom på besök så det blev några vinglas, även Emelie kom på senkvällen så klockan blev väl ca halv två när jag hamna i sängen =)

Idag var vi på älg och björn safari på våra jaktmarker. Björnhonan och hennes 3 ungar har nu vaknat efter en vintersömn på Sjöarberget och tydligen har de även nu sett spår efter 2 större björnar så björn finns det gott om... tyvärr.
Det finns nog ingen som är så björnrädd som jag är, nästan så jag skulle kunna ge upp älgjakten pga denna best.
På älgjakten -09 så skulle Ludwig vara med Dan´s storebror på pass men jag blev hemma med han för att han hade krupphosta på natten. När jag ringde Dan på morgonen ca halv tio så svarade han att det var nog tur att jag var hemma idag för björnmamman med 3 ungar hade sprungit förbi hans bror på 14 meter, så jag e glad att jag var hemma med Ludwig denna dag. Dan´s storebror hade gömt sig bakom ryggsäcken så mamman hade bara slängt en blick mot han. Å han e typ lika rädd som mig för björnen, det är 2:a ggn han ser björn när han sitter på pass.

Idag såg vi tyvärr varken älg eller björn men många orrar och en tjäder.
Denna orrhöna fick jag med på bild.


Och dessa killar satt i baksätet och kika efter vilt

Ludwig i sin Rhodos hatt =)


Och Melwin med kameran i högsta hugg


Finns det någon björn där på berget i dimman tro??


Ikväll åt vi grillad orre som vi haft först i mjölk i 1 dygn så det har dragit ur viltsmaken sen i grillolja med Karelius krydda och snacka om det blev gott =) vi kommer garanterat att snart göra om det. Till orren så blev det pommes frites som var ett bra tag sen vi åt och sen var klockan så mycket och pommes går ganska snabbt att göra klart i ugnen. Sen blev det rödvinssås och tzatsiki och lite tomat och gurka. Även grillad ananas. En lättlagad men mycket exklusiv fredags mat =)


Nu sitter pojkarna och spelar daim på golvet men de ska snart få avsluta det med att gå upp och borsta tänderna och lägga sig.

Ha en skön fredagskväll

Kram Ulrika*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar