12 juni 2010

Panelmålning

Har inte haft så mycket tid att va inne här på senaste tiden...
Har fixat ute på gården å i trädgården å alla rabatter. Å inne har det inte blivit mycket gjort, halljobbet har det stått still på nu ett tag men idag så har vi grundmålat taket och en del av väggen tills färgen tog slut... typiskt nu när det ösregnar ute och man skulle kunna va inne och fixa utan att få dåligt samvete, så imorrn får vi hitta på något annat =) jag ska i alla fall ner till Malung och köpa blommor har jag tänkt.
Har även hunnit med att koka lingonsylt av 8 liter lingon så just nu njuter jag och Dan av vaniljglass med varm lingonsylt, ja jag tänkte inte ta lingonsylt först men jag var bara tvungen att smaka sa Dan och det var jättegott testa det någon gång, så det sitter vi och njuter av nu ute på verandan.
Våra sommarplaner var ju att byta fönster och panel på södra sidan men nu har vi nog ändrat lite på planerna.
Först var det meningen att vi skulle fixa panelen själva men sen tänkte vi om vi kanske ska anlita en firma att fixa det då tar det typ 1 månad mot om vi skulle göra det själva det blir flera år, år av våra barns barndom.... som ej kommer åter..
Men innan panelen ska sättas så ska vi ev. få till denna farstu som vi vill ha å ja då blir det nog att anlita någon även om vi skulle kunna fixa det själva med svärfars hjälp men han har fullt upp med deras hus de ska flytta till så vi vill inte be han om hjälp.. Så vi får se hur allt löser sig.

Nu ska jag i alla fall gå in i vardagsrummet och sjunka ner i soffan å mysa med barnen.

Ha en skön lördags kväll alla där ute

kram Ulrika*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar