17 juni 2010

Panel och älgar

Ikväll blev det att måla panel, tänkte bara måla taket men det gick så gött så vi tog även väggarna. Efter vi städat ihop efter oss så frågade jag Dan om vi skulle gå upp en sväng på vändplan i skogen och kolla efter älg, fick till svar Du tror väl att älgen står kvar där den var sist du var upp!!! Men det kan vi väl sa han så vi gick upp klockan va 22:05 lite halvskumt ute, vi smög upp dit så när vi kom upp så stannade jag på vägen och kollade Dan stod kvar på stigen bakom mig.. Ingen älg vi stod å lyssnade och jag tyckte jag hörde något sen råma Dan så högt han kunde, men tyst med dig för fan jag hör ju något sa jag då gick han på vändplan och ställde sig och då sa han där är dom en ko med en så liten rödbrun kalv såå fin =)
Ja du ser sa jag för det är mycket älg ovanför oss det syns på vintrarna hur upptrampat det är. Så då kunde vi gå nöjda från skogen.

Det var den kvällen i Lima efter vi lagt barnen.

Sov så skönt alla där ute.

Go Natt

1 kommentar: