29 oktober 2010

Tack för All hjälp om min beslutsångest =)

Tack, tack, tack jag har bestämt mig för att prova med den spegeln på bilden =) känns det inte bra så kan jag alltid byta längre fram.

Från förra söndagen har vi hunnit en bra bit till.
Förra söndagen bytte vi hallfönstret till det nya så nu sitter det på plats men spröjsen var fel storlek så de måste bytas. Vi kan heller inte sätta de rätta salningarna förrän till sommaren när panelen kommer på plats på utsidan för då ska fönstren flyttas ut en bit... Så det är ingen idé att sätta dessa på plats och då inte listerna heller...Vi ska försöka göra ngn tillfällig lösning så det blir snyggt på insidan.

Denna vecka har varit fullbokad med träning för barnen, möten, kalas för släktingar när Ludwig fyllt 8 år i onsdas, möten igen och imorgon lördag ska jag jobba på företagsmässan i Malung, vi på Fiskarhedens Trävaru har en monter där så kom och hälsa på =) På söndag är det barnkalas för Ludwig å kalaset ska vi i år ha på Experium så vi har hyrt 3 bowlingbanor, det ska bli kul =)

På kvällarna efter jag lagt barnen har jag spenderat tiden i garaget med att måla skåpet å de kommer nog att bli bra när det kommer på plats, dessa vackra porslinsknoppar ska sitta på skåpet.



Har även gjort klar våran hatthylla och satt den på plats.



De snirkliga hängarna



På dörren under hatthyllan som leder till den hemliga gömman under trappen har jag satt en vacker knopp som liknar fattigmanssilver



Mina mormorsmattor har även kommit å de är bara för underbart fina, kommer bilder på de när hallen e klar.
Väntar på innerdörrar från våran lokala snickare men det ser ut som vi får vänta ett tag till, Kanske får vi "några" innan jul...

Annars så går jag bara i jultankar, den bästa tiden på hela året från början till slut. Upp med julgardiner överallt å pynta med fina ljusslingor HäRligt =)

Ha en skön helg alla goa där ute

Kram Ulrika

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar hatthylla!

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Åh, här var det fullt upp. Vad ni sliter. Men det ger ju resultat och det är ju det som ger en ork, ellerhur?
    Hyllan i hallen ser jättesnygg ut och vilka snygga knoppar. De har ju en del fina knoppar på Indiska. Är de därifrån, eller kanske Åhlens, eller?

    Ha det gott hoppas nästa vecka blir lite lugnare för er så du får flyga iväg i tankarna och planera inför jul och advendtspyssel. Jag längtar oxå!

    Kram,
    Cecilia

    SvaraRadera
  3. Hejsan =D Vilken härlig blogg du har, och jätte fina bilder, man blir ju nästan grön hehe =D.
    Hi kommer jag flera ggr, Hoppas du får en bra Söndag! / Jess

    SvaraRadera
  4. hej ulrika!
    verkligen jättemysig blogg du har & va fint ni har det!
    ja, visst va det en rolig mässa vi va på och verkligen kul att vi "hamnade" bredvid varann! :D
    tänker på den lilla söta besökaren jag fick där... lite komiskt ju! snacka om chockad musbebis... stackarn... hoppas den har det bra i mushimlen nu!
    ja, snart kan du shoppa på "Hjärtats Rum" näääär du vill! återkommer när det e dax! :)

    ha det bäst så hörs vi igen!
    kram jennie

    SvaraRadera