20 november 2012

Luciamöte

Min äldsta son går i 4:an och de har även iår ansvar för luciafirandet i skolan och all intäkt går till skolresan.
Så ikväll har vi haft det 2:a mötet och det blir ev ett till....
Å vad gör vi då på mötet..
  • Tillverkar smällkarameller
  • Slår in paket till julgranen
  • Bestämt vilka priser som ska vara till vilket lotteri
  • Vad vi ska fixa för priser
  • Vem som ska baka
  • Å vad olika saker ska kosta
Ja det är lite hit och dit och skilda meningar om olika saker, så ikväll har jag varit julröd i ansiktet.. Jag brukar aldrig yttra mig på möten eller dyl. för jag blir så generad. Det är något som faktiskt har kommit efter jag fått mina barn, jag blir röd i ansiktet för minsta lilla.. ibland e det lite jobbigt.
Men ikväll då var jag inte tyst, jag struntade i om jag blev röd och det var så skönt =)
så jag måste försöka göra mig hörd lite mer..
Förra året bestämde vi att nästa år ska det skrivas ner innan mötet vem som ska göra vad så att det på mötet bara är att dela ut bladet där uppgifterna står så vi slipper detta tjafs varje år.. Men nu har vi haft möte i sammanlagt 4 timmar ca och de vill ändå dra ner tiden på luciafirandet där vi tjänar pengarna... Hellre drar jag ner tiden på alla möten och är längre tid på luciafirande där pengarna finns. Jaja nästa år kanske..
 
 nu ska jag sova
tills nästa gång
 
Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar