7 augusti 2011

Löven faller

Ja nu känns det som att hösten är kommen. Löven har blivit gula och faller från våra träd på gården.
Semestern är snart slut, har denna vecka kvar men funderar på att ta även v.33 så barnen får vara hemma en extra vecka. Har varit på jobbet och gjort några timmar under semestern så då kan jag med gott samvete ta ut dessa nästa vecka.

Semestern har gått alldeles för fort..Men vi har hunnit med en hel del, jag har målat om garaget har bara lite småfix kvar på det. Förra veckan målade jag panel för fullt och min man och hans kompis satte panel på husets södra sida =) så denna vecka som kommer hoppas jag på att det blir uppehåll så att vi kan sätta den sista panelen från midjan och uppåt. 2 nya fönster ska även sättas i. Under vintern har jag tänkt måla panel och lägga på lager så att det bara är att dra igång i början av maj nästa år så kanske man hinner komma runt huset nästa sommar.

Kvällarna efter vi har fixat med huset och allt målande så har vi åkt till sommarstugan och badat och fiskat så lite mys har vi allt hunnit med också. Många middagar har det blivit och några står fortfarande på tur.

Igår var jag på auktion här i Lima och det var så mycket fina saker, var där från start till slut =) ropa in en hylla, en pall, en jättefin chiffonje som jag ska ha på kontoret ska väl bara leka lite med penseln först =)  Picknickkorg ropa jag också in som jag ska fixa till lite först med. Ja det var mycket fina saker på auktionen.

Ska försöka ta mig tid att lägga in lite bilder på framstegen som gjorts på huset men det är svårt att få tid till det när man renoverar, har typ aldrig tid att uppdatera bloggen för när man inte renoverar vill man ju va med barnen så mycket som möjligt.

Hoppas ni haft en fin och skön semester så hörs vi snart igen

Kramar Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar