18 augusti 2011

Garagets nya ansikte

Är nu inne på min sista semestervecka, jag tog en till så nu har jag haft fem veckor. Har varit väldigt skönt, pojkarna har varit lediga i hela 7 veckor så de har haft ett långt sommarlov.

Under dessa veckor har vi hunnit med en del på både hus och garage.
Så jag tänkte bjuda på lite bilder som jag lovat.



Detta är innan vi kört igång.



Vi skrapade bort all färg på södra och västra sidan där färgen var som sämst, de andra sidorna blev de mindre skrapning på.



Och sen har jag målat, målat och målat.
Så här ser garaget ut just nu.




Har putsat garagedörrarna i mitten så de till höger och vänster är fortfarande kvar att putsa sen ska jag måla de i en ljusgrå färg. När det är klart så ska fodren runt fönster och dörrar och knutbrädorna målas en gång till. Grunden är också kvar att måla så jag får se om jag hinner med den innan hösten blir för kylig. Fönstren skulle ha bytts ut också för de är trasiga. Men men vi får se hur långt man hinner med allt.
Men hur husets nya ansikte ser ut bjuder jag på en annan dag.

Ha de bra

Kram Ulrika

2 kommentarer:

  1. Underbart med lite extra semester!!
    Garaget blev ju kanonbra, duktiga ni är!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Så fint det blir! Ljusgrå dörrar kommer också bli kanoners!

    SvaraRadera