26 juni 2011

Vårat Midsommarfirande

Vädret var väl lite typiskt svensk midsommar men på kvällen sprack det upp och blev riktigt fint =)

Jag dukade upp för svärföräldrar, Dan´s lillebror med familj och Dan´s morfar och hans tjej.
Dukning är något jag vill lägga ner lite extra jobb med, det gör det hela lite trevligare.

Rosor plockade från trädgården




En midsommarbukett är ett måste

 

Sill från Abba


Matjessill även denna från Abba =)



Ägghalvor med majonnäs och räkor

 

Dessa människor var våra gäster



Lilla Nellie, nytillskottet hos lillebror Kenneth född den 28:e maj

 


Melwin, kusin Jill och Ludwig

 

Vi brukar fira våran midsommar vid sommarstugan i Hässjön men i år hade vi så många nytillskott så det blev att vi stannande hemma allesammans och firade. De som saknades hemma här nu var Dan´s storebror Christer och mina barns gudmor Jennie, de var i Elverum på BB där nytillskottet kom den 23:e, en liten tjej till =) Så nu är det 5 tjejer och mina 2 killar i barnbarnskaran på min mans sida så det är väl bara att fortsätta producera nu då vi som vet hur man gör killar ;)

Det var en lugn och skön midsommar, dagarna efter har vi jobbat på gården i ur och skur.
 Idag har det varit riktigt fint väder.
Började i trädgården kl 13:00 och gick in 21:30 med matpaus mellan där såklart. Det var skönt ikväll, kände inte några knott eller myggor, konstigt nog..

Det var lite vad vi har gjort under denna midsommarhelg.

Hoppas ni haft en skön och lugn helg

Kramar Ulrika

1 kommentar:

  1. Vilken mysig blogg du har! Du har ett vackert hem och en fin familj :-) Kul att kika in lite då och då.

    SvaraRadera