27 juni 2011

Nu är det nog "ganska" så bestämt =)

Hello allihop!

Jag pratar om panel på huset, har fått offerter på 2 olika paneler och en har vi fallit för och fått den till riktigt bra pris. Sen till det svåra, hur ska vi ha panelen...Ska vi ha flera brytpunkter på huset med stående och liggande panel? Ska vi bara ha stående nerifrån upp till en fet å fin midja och sen liggande resterande bit upp till nock? Svårt fall..sa doktorn.. Men det lutar åt det sistnämnda. Jag har plöjt igenom en hel massa bloggar nu kan jag säga för att få inspiration om hur alla har panelen på sina hus =) hade det inte funnits bloggar att få inspiration från så då vet jag inte hur man skulle ha klarat detta. Det är en stor hjälp kan jag lova.

Först var tanken att vi skulle hugga ner skog och såga och torka brädor....Sen ha botten med ribblock. Samtidigt som jag alltid tyckt att denna panel är så gammaldags fin men alltid trott att den är superdyr. Men så va inte fallet, så nu känns det extra roligt.
Tänkte inte börja med panelen på huset denna sommar, men sen har en kompis till Dan flyttat hem som sa att han tyckte vi skulle börja med den denna sommar så kunde han hjälpa till innan han börjar på sitt hus =) och om en snickare erbjuder sin hjälp är det bara att köra på för det är guld värt att få den hjälpen.

Färgen är redan utsedd så nu ska en resa till Norge planeras in och iväg bär det för att köpa färg.
Ner till Malung ska vi å hyra en speciell maskin som slipar av all färg på garaget för där ska vi ha panelen kvar har vi tänkt. Så vem vet vi kanske startar med det redan till helgen =)

Kontoret är snart klart också, ska bara måla garderoben några ggr. (Så egentligen ska jag inte sitta här)Fönstret till kontoret sätts antingen in innan panelen kommer på plats eller efter vet ej än.. Sen ska jag visa lite bilder på före och efter både i Ludwigs rum och på kontoret.



Så här skabbigt ser huset ut på södra sidan, fast fönstret längst ner till höger är bytt.
Är det detta som kallas shabby chick eller shit....


Vi hörs snart igen

Kramar Ulrika

3 kommentarer:

  1. Hej
    Ska bli kul att se det klart..
    härligt att få lite hjälp ocå..
    tack för titten hos mig.
    ha en skön dag i solen
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hej, jag halkade in på din blogg och tänkte lämna ett "avtryck" innan jag går.

    Hoppas att du får en fin dag i solen :)

    Hälsningar/Madame Edith

    SvaraRadera
  3. Och jag ser bara ett fantastiskt fint hus!! Vill se mer :o).

    Kram!

    SvaraRadera