11 december 2012

Granen var e du?

Fina fina vinter. Kallt så det blir kristaller och björkarnas grenar blir vita å fina.
Detta kort är taget förra vintern på en skatingtur efter skoterleden från Kyrkberget.
 
 
 
I helgen var det meningen att vi skulle stjäla en gran....
Men det blev aldrig av. Lördagen var jag å sonen ut på rådjursjakt upp i skogen. Kul å spännande =)
Senare på kvällen var det dags för mig å min killkompis årliga glöggrus..
Började kvällen med en god middag bestående av hjortkött, potatisklyftor, rotfrukter å goda såser. Ja de kom några killar till på kvällen så årets glöggrus slutade med att 10 flaskor glögg var slut.. Söndagen spenderades i soffan... De var den helgen. MEN så trevligt att bara sitta hemma å dilla jakt och skit med mina killkompisar. Löövli =)
 
Men till helgen måste granen tas, frågan är bara hur ska jag få tag i en som förra årets gran som jag var så nöjd med. Stor och jämn å allldeles alldeles..mäktig. Det blir helgens utmaning..
Vem vet lite middag och glögg kanske det blir också.

 
Igår var det premiär på gymmet, har haft semesteruppehåll!!! Lite väl långt blev det, men nu är vi på banan igen. Idag blev det PT träning på jobbet.. Ikväll bara lata oss.
 
Ha de gött alla ni.
 
Kram Ulrika

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du kikade in hos mig. Ja, visst hittade vi en riktigt fin gran i år, jag går och sneglar på den hela dagarna. Det ser ut som en riktig disneygran.
    Hoppas du finner fin med. Det får ta tid när man letar gran. Jag tror våra makar tycker det är bättre att vi letar lite längre än att vi köper en som vi får gnälla över;)

    Kram Teres

    SvaraRadera